Training Mediarelaties

Sinds 2010 zet Ilse Heemskerk haar kennis op het gebied van media in voor de Training Mediarelaties. In een halve dag leert u nieuws herkennen binnen uw organisatie,  krijgt u inzicht in hoe de verschillende redacties werken en weet u waar u journalisten wel of niet voor moet bellen. De training wordt op maat gemaakt voor uw organisatie en biedt een aantal praktische oefeningen om gevoel te krijgen voor de nieuwe werkwijze. Na afloop van de training hebt u alle benodigde kennis en tools om uw persbeleid aan te scherpen en uw mediarelaties te optimaliseren.

De training gaat onder meer in op de volgende vragen:

  • Hoe formuleer ik mijn nieuws aantrekkelijk
  • Hoe vind ik strategische partners voor mijn boodschap
  • Wanneer kies ik voor welke media (geschreven, audiovisueel, online)
  • Wat is de ideale timing en hoe sluit ik naadloos aan op de agenda van de redactie
  • Hoe zorg ik dat verschillende media elkaar versterken (het sneeuwbaleffect van crossmedia)
  • Hoe onderhoud ik contacten met de voor mij relevante journalisten

De training duurt 3,5 a 4 uur voor 1 tot 6 deelnemers. Van tevoren wordt gevraagd één of meerdere opdrachten te maken. De training wordt gegeven in company of op locatie naar keuze.